2020-08-02
שתפו את הפוסט:
אחרי פתיחה חזקה של שנת 2020 עם עליה של 9.2% ו-7.5%
בינואר ופברואר יחסית ל-2019, משבר הקורונה מגיע לשיאו בחודש אפריל ומשנה דרמטית את התמונה:
35% ירידה במרס, 90% באפריל ו-50% במאי.
בעוד ביולי נרשמה התאוששות עם גידול של כ-6% יחסית לחודש המקביל ב-2019, ביולי חוזרת הקורונה להאט את השוק עם קיטון של כ-10 אחוז יחסית לחודש המקביל.
מתחילת השנה נרשמת ירידה של כ-20% במסירות
חודש | מכירות חודשיות | מכירות שנתיות | שינוי ביחס לחודש מקביל ב-2019 | שינוי שנתי ביחס ל-2019 |
---|---|---|---|---|
1 | 41,542 | 41,542 | 9.2% | 9.2% |
2 | 27,080 | 68,622 | 7.5% | 8.5% |
3 | 19,243 | 87,859 | -35.0% | -5.4% |
4 | 2,464 | 90,323 | -89.4% | -22.2% |
5 | 11,027 | 101,350 | -50.1% | -26.7% |
6 | 22,100 | 123,450 | 5.7% | -22.4% |
7 | 22,368 | 145,818 | -10.4% | -20.8% |
יצרנים מובילים
יונדאי מובילה את המכירות החדשיות עם מעל 3,500 כלי רכב. טויוטה וקיה במקום השני והשלישי עם כ-3,000 ו-2,700 רכבים בהתאמה.
יצרן | מכירות חודשיות | מכירות שנתיות | שינוי מכירות ביחס ל-2019 |
---|---|---|---|
יונדאי | 3,528 | 21,671 | -27.1% |
טויוטה | 3,035 | 20,460 | -23.7% |
קיה | 2,685 | 17,340 | -25.2% |
סקודה | 1,805 | 12,639 | -12.3% |
מיצובישי | 1,376 | 9,267 | -15.5% |
סיאט | 1,137 | 6,966 | 27.8% |
מאזדה | 1,053 | 6,424 | -23.4% |
סוזוקי | 960 | 5,928 | -29.1% |
שברולט | 670 | 5,206 | 14.3% |
ניסאן | 865 | 4,740 | -38.2% |
סקטורים
מעל חצי מהרכבים נכרשו החודש במישרין על ידי פרטיים, כ-52%. שוק הליסינג עם פחות רק 27% מהמסירות.
פרטי | ליסינג | חברה | השכרה | מוניות |
---|---|---|---|---|
51.7% | 27.1% | 19.3% | 1.4% | 0.5% |
יבואנים מובילים
יבואן | מסירות |
---|---|
כלמוביל | 5305 |
צ'מפיון מוטורס | 3719 |
יוניון מוטורס | 2902 |
טלקאר | 2711 |
קרסו | 1785 |
דלק | 1455 |
לובינסקי | 1214 |
מכשירי תנועה | 961 |
UMI | 785 |
סמל"ת | 667 |
מאיר | 303 |
אוטומקס | 167 |