CARZONE
TM
  • דף בית
  • חדשות הרכב
  • שנת 2020 נסגרה עם 15% ירידה

שנת 2020 נסגרה עם 15% ירידה

שיתוף:
2021-01-01
מכירות לפי שנה

במהלך שנת 2020 נמכרו 221,457 כלי רכב חדשים בישראל, ירידה של כ-15% יחסית לשנת 2019. עיקר ההשפעה של הקרונה היתה בחודשים מרס עד מאי, כאשר בניטרול חודשים אלו, השוק כמעט ולא השתנה יחסית לשנה הקודמת, כך לפני ניתוח של אתר קארזון להשוואת מחירי רכבים. בהשוואה לירידה של כ-25% בכלל אירופה, השוק הישראלי הראה עמידות יחסית למגפת הקורונה.

חודש20202019שינוי שנתי ביחס ל-2019
ינואר41,542 380499.2%
פברואר27,080 252027.5%
מרס19,243 29609-35.0%
אפריל 2,464 23245-89.4%
מאי11,027 22086-50.1%
יוני22,100 209025.7%
יולי22,368 24,964 -10.4%
אוגוסט21,647 20,768 4.2%
ספטמבר19,149 16,061 19.2%
אוקטובר14,832 15,256 -2.8%
נובמבר15,847 16,262-2.6%
דצמבר4,7464,415 7.5%
מכירות חודשיות מתחילת השנה
מכירות חודשיות 2020

המחיר הממוצע של רכב חדש: 162 אלף ₪

העלות הכוללת (במונחי מחירי מחירון) שהוציאו הישראלים על רכישת רכבים חדשים בשנת 2020 עומדת על כ-36 מילארד ₪, לעומת קצת פחות מ-41 מילארד ₪ בשנת 2019. המחיר הממוצע של רכב חדש עלה ב-3.6% מ-157 אלף ₪ למעל 162 אלף ₪.

שנהמחיר ממוצעסך רכישות (מחירי מחירון)
2020162,30035,939,370,700
2019156,70040,954,798,600
מחיר ממוצע, 2020 מול 2019

הרוכש הפרטי מהווה 60% מכלל הרכישות

הרכישות הישרות של הפרטיים מיבואנים היו בשנת 2020 על כמעט 52% מכלל הרכבים, בתוספת של 7% רכבי 0 קילומטר, הציבור רכש כמעט 60% מכלל הרכבים.

פילוח רכישות לפי בעלות 2020

היבוא המקביל והזעיר גדלו ב-10% במהלך 2020

למרות קיטון של 15% במספר המסירות הכללי, היבוא המקביל והזעיר גדלו בכ-12% במהלך השנה. ראוי גם להוסיף כי יצרנים נוספים התחילו להגיע השנה ביבוא מקביל, כולל גם אחד הדגמים הכי הזולים בהיצע הרכבים החדשים: יונדאי i10

שנהיבוא מקביליבוא זעיראחוז מכלל השוק
20204,0981,4582.5%
20193,8551,1191.9%
מחיר ממוצע, 2020 מול 2019

מפילוח המכירות לרוכשים הפרטיים עולה כי היבואנים הרשמיים מסרו 84.3% מהרכבים, חברות הליסינג (ומגרשי מכירה בחלק מהמקרים) אחראים ל-12.3% מהמכירות דרך רכבי אפס קילומטר, והיבוא המקביל והזעיר אחראים ביחד על 3.4% מהמכירות לציבור.

פילוח רכישות צרכנים פרטיים 2020

תיבת הילוכים כפולת מצמדים DCT מובילה את השוק

אחרי התחלה לא קלה ומספר תביעות יצוגיות, תיבות הילוכים כפולות מצמדים (DCT) הובילה לראשונה את מספר המכירות של רכבים חדשים בשנת 2020 עם קרוב ל-37% מהמכירות. התיבת הילוכים הרגילה (פלנטרית) ירדה למקום השני והתיבה הרציפה (CVT) במקום השלישי. תיבות ההילוכים הידניות והרובוטיות היו פחות מ-3% ביחד

שנהDCTפלנטריתרציפהידניתרובוטית
202036.6%30.2%29.7%2.3%0.5%
201930.7%33.3%31.8%3.0%1.1%
תיבות הילוכים מובילות 2020
DCT כפולת מצמדים מובילה במכירות

הרוכשים לא מפחדים מהמיסוי: פלח הרכבים בהנעה היברידית ופלאג-אין המשיכו לגדול

למרות עדכוני המיסוי לרכבים היברידים ופלאג-אין במהלך 2020, הנתח שלהם במכירות גדל השנה ב-1.7%. מספר הרכבים החשמלים שנמסרו השנה היה כמעט 1600 כלי רכב, לעומת קצת מעל 600 בשנה קודמת: 160% גידול

שנהבנזיןהיברידידיזלפלאג-איןחשמלי
202064.5%20.1%12.2%2.5%0.7%
201964.0%19.8%14.4%1.5%0.2%
אחוז הרכבים היברידיים ממשיך לצמוח
עדכוני המיסוי לא עוצרים את הרכבים ההיברידים 2020

הג'יפונים ממשיכים לכבוש את השוק

הפלח של רכבי סדאן "משפחתיות" ממשיך לקטון: רק 20% מהרכבים שנמסרו השנה היו מצורת סדאן, בעוד 49% היו רכבי קרוסאובר

שנהקרוסאוברהאצבקסדאןסטיישןמיניוואןקופהקבריולה
202049%24%20%2%1%1%
201945%24%22%2%1%1%
קרוסאוברים שולטים בשוק
קרוסאובר מול סדאן והאצ'בק 2020
קטגוריהמסירותשינוי מסירות יחסית -2019
קרוסאובר קומפקטי 50,014 -10.1%
משפחתיות 43,194 -24.5%
קרוסאובר קטן 31,653 -10.2%
סופרמיני 29,418 -12.8%
מיני 18,461 -22.6%
קרוסאובר גדול 15,742 -12.5%
קרוסאובר פרימיום 10,207 2.5%
רכבי פרמיום ויוקרה 6,512 -21.4%
טנדרונים 4,626 -19.3%
משפחתי גדול/מנהלים 3,925 -14.4%
טנדרים 2,836 -21.3%
מיניוואן 2,424 -18.9%
קטגוריות מובילות 2020 מול 2019

מודלים מובילים

דגםמכירותשינוי יחסית ל-2019
טויוטה קורולה11,140-16.2%
יונדאי איוניק9,880-10.8%
קיה פיקנטו8,034-5.8%
יונדאי i206,76423.6%
קיה נירו6,064-22.8%
טויוטה ראב 45,191-6.6%
סקודה קודיאק4,95412.5%
קיה ספורטאז'4,927-35.0%
יונדאי טוסון4,807-33.2%
מיצובישי אאוטלנדר4,751-24.9%
טויוטה C-HR4,737-22.5%
סקודה אוקטביה4,530-44.7%
שברולט ספארק4,39533.6%
סיאט ארונה3,9743.7%
רנו מגאן3,943-23.1%
יונדאי i103,749-55.0%
סיאט איביזה3,61143.1%
טויוטה יאריס3,575-38.1%
מאזדה CX-53,283-15.1%
קיה סטוניק3,184-31.9%
מודלים מובילים 2020

יצרנים מובילים

יצרןמכירותשינוי מכירות ביחס ל-2019
יונדאי33,491-16.5%
טויוטה32,487-19.7%
קיה25,598-20.6%
סקודה18,765-4.4%
מיצובישי12,896-10.2%
סיאט10,16411.2%
מאזדה9,500-12.2%
סוזוקי9,278-25.4%
ניסאן7,411-32.3%
רנו7,398-20.5%
שברולט6,86414.0%
סיטרואן6,178-14.8%
פיג'ו5,604-16.8%
פולקסווגן4,4995.3%
Mercedes4,0423.2%
סובארו3,759-15.4%
אודי3,192-16.8%
הונדה2,606-50.4%
ב.מ.וו2,323-27.1%
דאציה2,101-36.5%
וולוו1,7410.1%
ג'יפ1,6105.3%
לקסוס1,483-8.4%
MG1,46135.8%
פורד1,17715.6%
אופל1,17027.9%
לנד רובר98822.1%
איסוזו847-45.3%
קאדילק4607.7%
MINI397-28.3%
פיאט309-62.7%
אלפא רומיאו284-13.4%
פורשה18330.7%
אינפיניטי182-7.6%
סאנגיונג175-54.1%
GAC154
די אס128-11.1%
יגואר128-16.2%
קרייזלר1205.5%
קופרה91
מקסוס33-5.7%
אברט307.1%
מזארטי27-32.5%
בנטלי19-20.8%
יצרנים מובילים, 2020

יבואנים מובילים

למרות המגפה, חברת המזרח, UMI ואיילון מוטורס מספר יבואנים רשמו השנה גידול במספר המסירות לעומת השנה הקודמת. גם צ'מפיון מוטורס עם כמעט ללא שינוי. לעומתם, חברת מאיר וקרסו בלטו בירידות עם 39% ו-28% בהתאמה

יבואןמסירותמכירות, מליוני ₪ (מונחי מחירון)שינוי מסירות יחסית -2019
כלמוביל49,8847,691-14.3%
צ'מפיון מוטורס36,5546,107-0.9%
יוניון מוטורס30,5045,110-20.6%
טלקאר25,7683,291-21.0%
קראסו מוטורס17,0922,451-28.1%
לובינסקי14,5482,172-8.2%
דלק מוטורס13,0912,589-14.6%
מכשירי תנועה9,2801,054-25.4%
UMI8,1131,1801.6%
סמלת5,8131,284-17.7%
מאיר4,277924-38.6%
אוטומקס2,107369-15.1%
איילון מוטורס1,17720014.8%
חברת המזרח7004098.4%
יבואנים מובילים, 2020
הקודם:

נובמבר 2020: הצרכן הפרטי שוב מציל את השוק