עם כמעט 190 אלף מסירות מתחילת השנה, מתוכם כ-33 אלף כלי רכב ביוני לבדו, שוק הרכב מסרב להרגע. גידול של לא פחות מ-54% יחסית לשנת 2020. גם בהשוואה לשנת השיא הקודמת, 2017, נרשם גידול של 10%. 300 אלף כלי רכב חדשים נראה כמו יעד שהשוק יעבור השנה די בקלות, כך לפני ניתוח של אתר קארזון להשוואת מחירי רכבים.
טסלה מודל 3 הוא המודל המוביל ביבוא הרשמי החודש
טסלה רק התחילה למכור רכבים בישראל במרס השנה, אבל כבר מובילה את טבלת המסירות לפי דגמים החודשית ליוני בקרב היבואנים הרשמיים. עם כמעט 1,900 רכבי טסלה מודל 3 שעלו על הכביש החודש, המובילי המכירות בשנים האחרונות, יונדאי איוניק ו-טויוטה קורולה נמצאים במקום השני והשלישי עם 1684 ו-1620 מסירות בהתאמה.
7.1% מהרכבים שנמכרו ביוני הם חשמליים
אחוז המכירות של רכבים חשמליים הוא הנמוך בד"כ בין סוגי הרכבים הנמכרים, אבל ביוני השנה הוא עקף את אחוז המכירות של רכבים היברידיים פלאג אין ועמד על 7.1% מכלל המכירות. מנועי בנזין עדיין מובילים בראש עם כמעט 57% מהמסירות, אבל התחרות תתגבר בחודש-חודשים הקרובים עם כניסת מודלים חשמלים חדשים ומבטיחים. גם שוק הליסינג לא צפוי להשאר מחוץ לחגיגה הזאת זמן רב
היבוא המקביל והזעיר מזנקים
היבוא המקביל והזעיר מכרו מתחילת השנה כ-5,300 רכבים לכביש, וצפויים לעבור החודש את מספר המכירות שהיו בכל בשנת 2020: קצב גידול משמעותי יותר מהיבוא הרשמי לישראל. המחיר הממוצע (במונחי מחירון) עדיין גבוה ועומד על מעל ל-310 אלף ₪, לעומת 166 אלף "בלבד" ביבוא הרישמי לישראל.
טויוטה מובילה את המכירות ביבוא המקביל עם מעל ל-2300 רכבים בחצי השנה הראשונה, במקום השני מרצדס עם כמעט 1,050 רכבים ובמקום השלישי ג'יפ עם מעל ל-500 כלי רכב. במקום הרביעי מצטרפת חדשה יחסית ביבוא המקביל: סקודה, עם כמעט 260 מסירות מתחילת השנה.
אין הנחות
מספרי השיא במכירות רכבים כנראה מקטין את המוטיבציה של המוכרים להעניק הנחות לרוכשים. לא רק שמספר ההנחות שפורסמו קטן, גם ההנחות הממוצעות ברכבי האפס קילומטר קטן, מכמעט 16,700 ₪ בממוצע בינואר השנה, לפחות מ-15,200 ₪ ביוני - ירידה של כ-9% בהנחות הממוצעות.
שוק המוניות
שוק המוניות שנשלט במשך שנים על ידי שתי מותגים: מרצדס וסקודה. השנה טויוטה זינקה ישירות למקום השני. נתון מעניין לגבי טויוטה בשוק המוניות הוא שכמעט 70% מתוכם הגיעו ביבוא מקביל ורק כ-30% דרך היבוא הרשמי. היבואן המוביל הוא אוטופויינט עם כ-210 מסירות בחצי השנה הראשונה, לעומת כ-120 של היבואן הרשמי.
יצרנים מובילים חציון ראשון 2021
מיקום | יצרן | מכירות |
---|---|---|
1 | יונדאי | 29,267 |
2 | טויוטה | 26,787 |
3 | קיה | 21,589 |
4 | סקודה | 15,834 |
5 | מאזדה | 9,471 |
6 | מיצובישי | 8,472 |
7 | סיאט | 8,328 |
8 | ניסאן | 7,158 |
9 | שברולט | 6,382 |
10 | סוזוקי | 5,743 |
11 | רנו | 5,425 |
12 | פיג'ו | 5,132 |
13 | סיטרואן | 4,388 |
14 | מרצדס | 4,019 |
15 | סובארו | 3,794 |
16 | טסלה | 2,912 |
17 | אודי | 2,900 |
18 | ב.מ.וו | 2,661 |
19 | פולקסווגן | 2,592 |
20 | ג'יפ | 2,139 |
מודלים מובילים חציון ראשון 2021
מיקום | דגם | מכירות |
---|---|---|
1 | טויוטה קורולה | 10,394 |
2 | יונדאי איוניק | 7,717 |
3 | קיה פיקנטו | 6,095 |
4 | סקודה אוקטביה | 5,979 |
5 | יונדאי i20 | 5,418 |
6 | קיה ספורטאז' | 4,868 |
7 | טויוטה ראב 4 | 4,492 |
8 | טויוטה יאריס | 4,098 |
9 | יונדאי i10 | 4,056 |
10 | קיה נירו | 3,987 |
11 | שברולט ספארק | 3,761 |
12 | טויוטה C-HR | 3,590 |
13 | רנו מגאן | 3,377 |
14 | סיאט ארונה | 3,268 |
15 | סקודה קודיאק | 3,177 |
16 | מיצובישי אאוטלנדר | 2,946 |
17 | מאזדה CX-5 | 2,938 |
18 | סיאט איביזה | 2,938 |
19 | טסלה מודל 3 | 2,912 |
20 | קיה סטוניק | 2,688 |
יבואנים מובילים חציון ראשון 2021
מיקום | דגם | מכירות |
---|---|---|
1 | כלמוביל | 40,770 |
2 | צ'מפיון מוטורס | 29,784 |
3 | יוניון מוטורס | 25,747 |
4 | טלקאר | 21,793 |
5 | קרסו | 13,723 |
6 | דלק | 13,683 |
7 | לובינסקי | 12,542 |
8 | UMI | 7,527 |
9 | סמל"ת | 6,313 |
10 | מכשירי תנועה | 5,750 |
11 | מאיר | 3,263 |
12 | טסלה | 2,912 |
13 | אוטומקס | 1,142 |
14 | איילון | 718 |
15 | המזרח | 535 |
16 | אוטופוינט | 516 |