מחירון, מבצעים ו-0 קילומטר קופרה פורמנטור חדש
מחירון:
212,900 ₪
חוות דעת קופרה פורמנטור דור 1 מתיחת פנים חדש
רכב פנאי קומפקטי וספורטיבי, אך לא מהגדולים. הדגם העצמאי הראשון של קופרה, לעומת הקופרה אטקה שכמעט וזהה לזו של סיאט, והוא מבוסס על פלטפורמת הלאון. מתיחת הפנים מביאה עיצוב חדש ומלוטש עם גריל ופגושים מעודכנים וצבעי מרכב חדשים. בפנים הרכב המולטימדיה עברה שידרוג וכעת בעלת מסך גדול יותר (12.9'') וחומרים איכותיים יותר, לצד תאורת אווירה מתקדמת. מבחינת ביצועים, המנועים כווננו לשיפור יעילות וחסכון. בנוסף, הותאמו מערכות הבטיחות והשלדה למענה מתקדם ונוח יותר תוך שמירה על ספורטיביות. קופרה פורמנטור דור 1 נחשף ב-03/2020 והגיע לישראל ב-03/2021. מתיחת פנים (רענון) נחשפה ב-04/2024 והגיעה לישראל ב-09/2024
יתרונות
עיצוב, אבזור, ביצועים
חסרונות
הנדסת אנוש, נוחות נסיעה, מרווח מאחור
למי מתאים?
קופרה פורמנטור יתאים למי שמחפש רכב פנאי מעוצב, מאובזר וכזה שיהיה שימושי גם ל-4 נוסעים, כשלגרסת ה-2.0 ליטר VZ ביצועים מצונים והתנהגות כביש משובחת. אם אתם מסתפקים ברמת הביצועים של גרסת ה-1.5 ליטר אך מחפשים רכב נוח יותר, בדקו את מאזדה CX-30 למשל, אם אתם לא מוכנים לוותר עליהם בדקו את האחות, קופרה אטקה
למי פחות מתאים?
קופרה פורמנטור לא מתאימה למי שמחפש רכב פנאי עם הנדסת אנוש נוחה, נוחות נסיעה בעיר טובה וצריכת דלק נמוכה
רמות גימור
לפורמנטור 2 רמות גימור שנבדלות בהתאם לסוגי המנועים. לגרסת ה-1.5 ליטר רשימת אבזור מכובדת, עוד ה-2.0 ליטר מגדילה את החשיוקים מ-"18 ל-"19 ומוסיפה חיישני חניה קדמיים ומערכת חניה אוטומטית, תא מטען חשמלי מושבים ספורטיביים יותר ויציאות מפלט כפולות. בנוסף ישנן חבילות אבזור "סליבר" ו"בלאק פרל" המשדרגות את האבזור בהתאם לדגם הנבחר
מכירות
בשנת 2025 נמכרו 761 רכבי קופרה פורמנטור. לק ופרה פורמנטור יש 2 תת גרסאות שנמכרו : פורמנטור (621 מכירות), פורמנטור VZ (139 מכירות). מרמת גימור שנבחרה (Unico 1.5 ליטר) נמכרו 295 רכבים. רוב הרכבים מרמת הגימור Unico 1.5 ליטר נמכרו לרוכשים פרטיים
יבואנים
היבואן הרשמי של קופרה פורמנטור הוא צ'מפיון מוטורס. רמת הגימור Unico 1.5 ליטר נמכרת על ידי היבואן הרשמי
מחפשים רכב? נשמח לסייע גם בוואטסאפ: 058-7809093
השוואת עלויות מימון
הערכת ההוצאות הכוללות הצפויות במסלולי רכישה שונים, כולל עלות הרכב עצמו, טיפולים שנתיים, אגרה וביטוח (ללא דלק)
קניה במזומן
ל-36 חודשים
עלות חודשית מוערכת:
3,190 ₪
הלוואה פריים + 0.75%
ל-36 חודשים
עלות חודשית מוערכת:
3,889 ₪
חדשות ועדכונים
צריכת דלק
צריכת דלק תלויה משתנים רבים, כגון אופי הנהיגה ומצב הרכב. צריכת הדלק ועלות הדלק השנתית מבוססים על נתוני מעבדה והערכת carzone, ויתכן פער לצריכת הדלק בפועל
17.2 קילומטר לליטר
9.8 ק"מ פחות מהממוצע בקטגוריה
6,105 ₪ עלות דלק שנתית
2,216 ₪ יותר יחסית לממוצע בקטגוריה, לנסיעה שנתית של 15,000 ק"מ ועלות בנזין וסולר של 7 ש"ח לליטר
בדיקת קארזון:
צריכת הדלק בתנאי מבחן לגרסת ה-1.5 ליטר עמדה על כ-12 ק"מ לליטר
צריכת הדלק בתנאי מבחן לגרסת ה-2.0 ליטר עמדה על כ-9 ק"מ לליטר
אגרת רישוי וביטוחים
2,722 ₪ אגרת רישוי שנתית (טסט)
5,000 ₪ מדד לביטוח מקיף*
מדד לעלות שנתית (ללא חובה) עבור נהג יחיד מעל גיל 30 וללא תביעות
מפרט טכני
- קטגוריהSUV קומפקטי פרימיום
- צורהקרוסאובר
- מספר דלתות5
- מספר מקומות5
- סוג מנועבנזין טורבו
- הילוכיםאוטומטי מצמדים כפולים 7 הילוכים
- נפח מנוע1,498 סמ"ק
- כוחות סוס150
- הנעהקדמית
- גג שמשפנורמי נפתח
- ארץ יצורספרד
- מקור יצרןספרד
- תאוצה ל-100 קמ"ש9 שניות1.4 שניות יותר מהממוצע בקטגוריה3.77.610.3
- הספק מנועים150 כוח סוס79 כוח סוס פחות מהממוצע בקטגוריה104.4229489
- נפח תא מטען (כל המושבים בשימוש)450 ליטר8 ליטר פחות מהממוצע בקטגוריה320458591
- אורך4.45 מטר4 ס"מ פחות מהממוצע בקטגוריה4.374.494.68
- בסיס גלגלים2.68 מטר5 ס"מ פחות מהממוצע בקטגוריה2.642.732.9
- מרווח גחון161 מילימטר15 מילמטר פחות מהממוצע בקטגוריה140176212
מנוע, הילוכים וביצועים
תאוצה ל-100 קמ"ש: 9 שניות
מהירות מירבית: 205 קמ"ש
סוג מנוע: בנזין טורבו
הספק מנוע: 150 כוחות סוס ב-5000 סל"ד
מומנט מנוע: 25 קג"ם ב-1500 סל"ד
נפח מנוע: 1,498 סמ"ק
מספר בוכנות: 4 בוכנות
מערכת עצור-סע: יש
הילוכים: אוטומטי מצמדים כפולים 7 הילוכים עם תפעול אלקטרוני
סוג הנעה: קדמית
סוג בולמים: מתלים אדפטיבים
בחירת מצבי נהיגה: יש
בקרת שיגור: אין
חוות דעת קארזון:
מנוע ה-1.5 ליטר (150 כ"ס) מספק ביצועים טובים, עם תחושה חלקה, תאוצות זריזות וצבירת כוח ליניארית כשגם בתאוצות ביניים הוא אינו מתקשה יתר על המידה
מנוע ה-2.0 ליטר (333 כ"ס) כבר מציג ביצועים מצויינים עם זמינות כוח גבוהה לאורך קשת הסל"ד ובכל מתאר נהיגה, הכוח כאן אינו מתפרץ אלא ליניארי אך מהיר מאוד
תיבת ההילוכים פועלת בצורה טובה מאוד, היא מהירה וחלקה, ורק לעיתים נדירות הציגה השתהות מסויימת
קבוצת זיהום: 13 מתוך 15
זיהום מינימלי123456789101112131415זיהום מירבי
מולטימדיה, BT ושיקוף נייד
מערכת מולטימדיה: מקורית עם מסך מגע 12.9 אינץ'
מסך נוסע ליד נהג: אין
מסך במושבים אחורים: אין
בלוטות': דיבורית ומוזיקה
שיקוף טלפון נייד: אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו
חיבור USB: חיבור קדמי וחיבור אחורי
חיבור AUX: יש
טעינה אלחוטית לנייד: יש
חוות דעת קארזון:
מערכת המולטימדיה מאפשרת התאמה אישית מסוימת, אך היא עמוסה בתפריטים ובמהלך המבחן קפאה כמה פעמים
תא מטען, מידות וגלגלים
נפח תא מטען (מושבים פתוחים): 450 ליטר
פתיחת חשמלית תא מטען: יש
אורך: 4.45 מטר
רוחב: 1.84 מטר
גובה: 1.51 מטר
בסיס גלגלים: 2.68 מטר
נפח מיכל דלק: 50 ליטר
סוג ג'אנטים: סגסוגת
גודל ג'אנט: 18 אינץ'
מידות צמיג קדמי: 245/45R18
מידות צמיג אחורי: 245/45R18
TPMS חיישני לחץ אוויר: יש
גלגל חלופי: גלגל זמני
משקל עצמי: 1,521 קילוגרם
משקל העמסה: 479 קילוגרם
משקל כולל: 2,000 קילוגרם
כושר גרירה: 740 ק"ג ללא בלמים. 1,500 ק"ג עם בלמים
מרווח גחון: 161 מילימטר
חוות דעת קארזון:
תא המטען מרווח ונוח לשימוש בזכות מפתח רחב ומבנה שטוח. עם זאת, סף ההעמסה גבוה, מה שיקשה על הכנסת /הוצעת חפצים כבדים. בנוסף ישנם וויי תלייה ותאי אחסון בצדדי רצפת תא המטען (הניתנת לכוונון לשני גבהים), מה שמאפשר להגדיל את נפח תא המטען או ליצור משטח ישר להעמסת חפצים ארוכים
אבזור
מספר מקומות: 5
מושב נהג: כיוון חשמלי עם זכרונות, מחומם
מושב נוסע קדמי: כיוון ידני כולל גובה המושב, מחומם. כולל אפשרות לביטול כרית אוויר
מספר דלתות: 5
נעילה מרכזית: מפתח חכם
מספר חלונות חשמל: 4
גג שמש: פנורמי נפתח
חיישן גשם: יש
חלונות אחורים כהים: אין
מראה מרכזית: עמעום אוטומטי למניעת סינוור
מראות צד: כיוון חשמלי
לוח שעונים: דיגיטלי
כיוון הגה: טלסקופי - גובה ועומק
חימום הגה: יש
הגה כוח: יש
כפתורי מולטימדיה על ההגה: יש
ציפוי הגהה: עור
מזגן: בקרת אקלים עם 3 אזורים
יציאות מזגן במושב אחורי: יש
יציאות מזגן בשורה שלישית: אין
תאורה קדמית: לד, הפעלה וכיבוי אוטומטים (חיישני תאורה)
תאורה אחורית: לד
תאורה יום DRL: לד
תאורת אווירה : יש
בלם חניה: בלם חניה חשמלי EPB
מצלמות חניה: מצלמת 360
חיישני קירבה: אחורה וקדימה
חניה אוטומטית: חניה במקביל וניצב
RCTA זיהוי תנועה חוצה ברוורס: התראה ותיקון
AEB Reverse בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור: יש
חוות דעת קארזון
עיצוב: העיצוב החיצוני ספורטיבי, עם פרופורציות שמקנות לו מראה נמוך ורחב. בליטות נאות על מכסה המנוע, פרופיל עם קו מתאר הנמשך מהחזית ועולה מעלה בחלקו האחורי ומדגיש קו כתפיים רחב, ואילו מאחור צמד פנסים מחודדים המחוברים בפס לד, דיפיוזר וצמד יציאות מפלט נאות. להשלמת מראה הפנאי ישנן חצאיות ובתי גלגלים מודגשים ומסילות גג. למעט עיצוב שונה ליציאות המפלט והחישוקים, לא תמצאו הבדל של ממש בין הגרסאות השונות
עיצוב הפנים דומה מאוד ללאון, עם הקווים החדים, מסך מולטימדיה צף ויחד עם פתחי המיזוג שתחתיו פונה אל עבר הנהג, פתחי המיזוג הצידיים במסגרת משושה המזכירה את מסגרת הסבכה הקדמית ותפירה וגימורים שונים בצבע נחושת
מנוע: מנוע ה-1.5 ליטר (150 כ"ס) מספק ביצועים טובים, עם תחושה חלקה, תאוצות זריזות וצבירת כוח ליניארית כשגם בתאוצות ביניים הוא אינו מתקשה יתר על המידה
מנוע ה-2.0 ליטר (333 כ"ס) כבר מציג ביצועים מצויינים עם זמינות כוח גבוהה לאורך קשת הסל"ד ובכל מתאר נהיגה, הכוח כאן אינו מתפרץ אלא ליניארי אך מהיר מאוד
הילוכים: תיבת ההילוכים פועלת בצורה טובה מאוד, היא מהירה וחלקה, ורק לעיתים נדירות הציגה השתהות מסויימת
צריכת דלק/חשמל: צריכת הדלק בתנאי מבחן לגרסת ה-1.5 ליטר עמדה על כ-12 ק"מ לליטר
צריכת הדלק בתנאי מבחן לגרסת ה-2.0 ליטר עמדה על כ-9 ק"מ לליטר
מערכות בטיחות: מערכות הבטיחות שנבחנו פעלו בצורה טובה מאוד. נציין כי בקרת תיקון סטייה מנתיב פועלת בחדות מסוימת וסימון התרעת רכב בשטח מת אינו בולט מספיק באור יום
מבחני בטיחות: קופרה פורמנטור קיבלה 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP
איכות חומרים והרכבה: איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד
הנדסת אנוש: הנדסת האנוש אינה מצטיינת עקב תפעול רב דרך מסך המולטידמיה (בקרת האקלים ובורר מצבי הנהיגה) ופאנל מגע לתפעול התאורה משמאל להגה שאינו מציג חיווי בל וח המחוונים ומשום מה שם הוצב כפתור הפשרת האדים
מולטימדיה: מערכת המולטימדיה מאפשרת התאמה אישית מסוימת, אך היא עמוסה בתפריטים ובמהלך המבחן קפאה כמה פעמים
התנהגות כביש: התנהגות הכביש דינאמית בכל הגרסאות, כאשר גרסת ה-1.5 ליטר מציגה תגובות פרוגרסיביות ונשלטות, תקשורת טובה מהשלדה, אחיזה כביש טובה מאד, הגה מהיר ומדויק (אם כי חסר היזון חוזר) ונכונות גבוהה להיכנס לפניות
גרסת ה-2.0 ליטר מציגה שדרוג ליכולות, כאשר אותה נוקשות שומרת את הרכב מאוזן גם תחת עומס בפניות עם יכולת העברת משקל טובה יותר הודות למערכת בלמים חזקה יותר
נוחות נסיעה ותמרון: הנוחות העירונית טובה מאוד בגרסת ה-1.5 ליטר המסתייעת בבולמים אדפטיביים הקיימים גם בגרסת ה-2.0 ליטר, אך זאת אינה מציגה נוחות טובה, היא נוקשה ומרגישה עסוקה על פני שיבושים עירוניים, כאשר אלו החדים יורגשו היטב בתא הנוסעים. כושר התמרון טוב מאוד
הנוחות הבין-עירונית טובה מאוד בגרסת ה-1.5 ליטר, אך גם כאן עקב אותה נוקשות בגרסת ה-2.0 ליטר, התחושה קופצנית בכביש גלי ומפגעים חדים מורגשים היטב, מה גם שהחישוקים הגדולים בעלי החתך הנמוך אינם תורמים לכך
בידוד רעשים: בידוד הרעשים טוב מאוד בכל הגרסאות, עם רעשי רוח שמצטרפים רק במהירות כביש 6
תא מטען: תא המטען מרווח ונוח לשימוש בזכות מפתח רחב ומבנה שטוח. עם זאת, סף ההעמסה גבוה, מה שיקשה על הכנסת /הוצעת חפצים כבדים. בנוסף ישנם וויי תלייה ותאי אחסון בצדדי רצפת תא המטען (הניתנת לכוונון לשני גבהים), מה שמאפשר להגדיל את נפח תא המטען או ליצור משטח ישר להעמסת חפצים ארוכים
מושבים: הכניסה למושבים הקדמיים נוחה הודות למרכב המוגבה, המרווח טוב והמושבים נוחים ותומכים גם לאורך זמן. תנוחת הישיבה גבוהה אך לא כמו באטקה והתחושה היא של ישיבה עמוקה ברכב לאור מכסה המנוע הבולט והמושבים הספורטיביים
הכניסה למושב האחורי נוחה יחסית, אך שימו לב לראש. המרווח טוב לשני מבוגרים עם מרווח רגליים טוב ומרווח ראש סביר עקב הגג הפנורמי. לנוסע שלישי יהיה צפוף כאשר המושב האמצעי מוגבה, ותעלת הינע גבוהה יחד עם הקונסולה שבין המושבים הקדמיים גוזלות מהמרווח
שדה ראיה: שדה הראייה טוב, אך לא מצטיין. במבט קדימה ולצדדים המצב טוב, לא כולם יסתדרו עם בליטות מכסה המנוע, ובמבט לאחור שטח השמשה קטן והקורות האחוריות עבות יחסית
אמינות ובעיות ידועות: האמינות טובה. אין בעיות ידועות משמעותיות
מערכות בטיחות מתקדמות
8/6
רמת איבזור בטיחות
10
כריות אוויר
- AEB בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ואופניים
- ACC בקרת שיוט אדפטיבית כולל עצירה מלאה
- ISA מערכת הגבלה אוטומטית למהירות הרכב
- LDWS זיהוי ותיקון אקטיבי לסטיה מנתיב
- סיוע בכניסה לצמתים
- סיוע במעבר נתיב
- היגוי במצבי חירום
- BLIS התראה ותיקון אקטיבי לרכב בשטח מת
- TSR זיהוי תמרורי תנועה
- מערכת התראה מקוריות
- RCTA התראה ותיקון בזיהוי תנועה חוצה מאחור
- AEB Reverse בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור
- התראת רכב חולף בפתיחת דלת של הרכב
- מצלמת 360
- חיישני חניה כולל חיישנים קדמיים
- חניה אוטומטית במקביל ובניצב
- מערכת ראיית לילה
- זיהוי מצב עייפות
- מצב נהג צעיר/חדש
- התראה על שכחת ילד במושב אחורי
- הכנה למנעול אלכוהול
- תאורה אוטומטית
- AHB מעבר אוטומטי לאורות גבוהים
- 10 כריות אוויר
- ביטול כרית אוויר במושב קדמי
- SBR התראת חגורת בטיחות
- isofix חיבור למושבי בטיחות לילדים
- TPMS חיישני לחץ אוויר
- ABS מערכת למניעת נעילת גלגלים
- ESP בקרת יציבות
- EBA סיוע לבלימת חירום
חוות דעת קארזון:
מערכות הבטיחות שנבחנו פעלו בצורה טובה מאוד. נציין כי בקרת תיקון סטייה מנתיב פועלת בחדות מסוימת וסימון התרעת רכב בשטח מת אינו בולט מספיק באור יום
קופרה פורמנטור קיבלה 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP
ציוני בטיחות
★★★★★
מכירות רכבי קופרה פורמנטור בשנת 2025
761 רכבי קופרה פורמנטור נמכרו בשנת 2025. מובילי המכירות הם: פורמנטור Unico 1.5 ליטר (295 מכירות), פורמנטור Ritmo 1.5 ליטר (169 מכירות), פורמנטור 1.5 ליטר (158 מכירות), פורמנטור VZ 4X4 2.0 ליטר (139 מכירות).לחצו להשוואת רמות גימור קופרה פורמנטור 2025
איבוד ערך לקופרה פורמנטור
ירידת הערך הממוצעת לקופרה פורמנטור היא 11.9% אחרי שנה (לעומת 15.1% בממוצע), 25.8% אחרי שלוש שנים (לעומת 34.9% בממוצע)
*המידע מבוסס על ממוצעי מחירי ביקוש לרכבים משומשים ברחבי האינטרנט, ואינם מתחשבים בפרמטרים של רכב ספציפי כגון קילומטרז', יד, בעלות וכו'
מדדי אמינות
האמינות טובה. אין בעיות ידועות משמעותיות
דגמי SUV קומפקטי פרימיום הכי נמכרים בשנת 2025
קופרה פורמנטור במקום השני במספר המכירות בשנת 2025 בקטגורית SUV קומפקטי פרימיום עם 622 כלי רכב
יש שאלה? לבוט שלנו יש תשובה. שלחו הודעה: 058-5576006
חוות דעת גולשים על קופרה פורמנטור
הדירוג הממוצע של גולשי קארזון הוא 3.9 מתוך 5 (8 גולשים)
★★