מחירון סאנגיונג מוסו טנדר 2020 EX 4X4 דיזל 2.2 ליטר דור 1 מתיחת פנים
אין נתונים זמינים (אין מספיק מודעות)
חוות דעת סאנגיונג מוסו טנדר דור 1 מתיחת פנים שנת 2020
טנדר קוריאני, מחליפו של האקטיון ספורט, חולק שלדה ומנוע עם רכב הפנאי-שטח סאנגיונג רקסטון, ולישראל הוא הגיע בגרסת בסיס הגלגלים המוארך מה שמקנה לו מידות גדולות ביחס למתחרים. המוסו מגיע הפעם בגרסה מוארכת בשם "גרנד", עם ארגז גדול יותר, כושר העמסה שגדל באופן משמעותי וגם עם כמה שדרוגים למערכות המכאניות המיועדות לנהיגת שטח. סאנגיונג מוסו דור 1 נחשף ב-01/1993. מתיחת פנים (רענון) הגיעה לישראל ב-03/2023
יתרונות
אבזור, מרווח, כושר העמסה
חסרונות
יכולת שטח, נוחות נסיעה, הנדסת אנוש
למי מתאים?
סאנגיונג מוסו יתאים למי שמחפש רכב עבודה עם ארגז גדול וכושר העמסה מכובד לצד תא נוסעים מרווח, איכותי יחסית ועם אבזור עשיר. אם יכולת שטח היא קריטריון חשוב לטנדר שלכם, בדקו את טויוטה היילקס או ג'יפ גלדיאטור על חשבון יכולו ת המשא
למי פחות מתאים?
סאנגיונג מוסו לא מתאימה למי שמחפש טנדר עם נוחות נסיעה טובה, תנאי שירות טובים לנהג ולנוסעים או ביצועים מרשימים
רמות גימור
המוסו משווק בשתי רמות גימור, גרסת הכניסה EX מאובזרת למדי וכוללת פריטים כגון מפתח חכם, לוח מחוונים דיגיטלי, , מסך מגע "8 עם קישוריות לטלפון הנייד, מראה נגד סנוור, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג לאחור, הגה מחומם, חיישני גשם ותאורה, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס ומערך בטיחות הכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעות סטייה מנתיב, שטח מת ותנועה חוצה מאחור, ואורות גבוהים אוטומטיים. רמת הגימור "פרימיום" משדרגת את הרשימה עם ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאוררים, מושבים אחורים מחוממים וחלון שמש. שימו לב כי אין ברכב גלגל חלופי, אך ניתן לקבלו ולאבטח אותו בארגז
מכירות
בשנת 2020 נמכרו 1 רכבי סאנגיונג מוסו. כול המכירות הם מרמת גימור שנבחרה (EX 4X4 דיזל 2.2 ליטר). רוב הרכבים מרמת הגימור EX 4X4 דיזל 2.2 ליטר נמכרו לצי רכב (חברות ליסינג). מחיר רכב חדש מרמת גימור EX 4X4 דיזל 2.2 ליטר בשנת 2020 היה 236,900 ש"ח.
יבואנים
היבואן הרשמי של סאנגיונג מוסו הוא טלקאר. רמת הגימור EX 4X4 דיזל 2.2 ליטר נמכרת על ידי היבואן הרשמי
מחפשים רכב? נשמח לסייע גם בוואטסאפ: 058-7809093
צריכת דלק
צריכת דלק תלויה משתנים רבים, כגון אופי הנהיגה ומצב הרכב. צריכת הדלק ועלות הדלק השנתית מבוססים על נתוני מעבדה והערכת carzone, ויתכן פער לצריכת הדלק בפועל
10 קילומטר לליטר
0.3 ק"מ פחות מהממוצע בקטגוריה
10,500 ₪ עלות דלק שנתית
306 ₪ יותר יחסית לממוצע בקטגוריה, לנסיעה שנתית של 15,000 ק"מ ועלות בנזין וסולר של 7 ש"ח לליטר
בדיקת קארזון:
צריכת הדלק בתנאי מבחן עמדה על כ-9 ק"מ לליטר בנהיגה מתונה (ללא משקל), פער של כ-18% מנתוני היצרן
אגרת רישוי וביטוחים
3,806 ₪ אגרת רישוי שנתית (טסט)
מפרט טכני
- קטגוריהטנדר
- צורהטנדר
- מספר דלתות4
- מספר מקומות5
- סוג מנועדיזל
- הילוכיםאוטומטי פלנטרי 6 הילוכים
- נפח מנוע2,157 סמ"ק
- כוחות סוס202
- הנעהAWD
- גג שמשללא
- ארץ יצורדרום קוריאה
- מקור יצרןדרום קוריאה
- הספק מנועים202 כוח סוס12 כוח סוס יותר מהממוצע בקטגוריה150190310
- אורך5.41 מטר5 ס"מ יותר מהממוצע בקטגוריה5.075.365.94
- בסיס גלגלים3.21 מטר1 ס"מ פחות מהממוצע בקטגוריה3.083.223.76
- מרווח גחון220 מילימטר32 מילמטר פחות מהממוצע בקטגוריה190252310
מנוע, הילוכים וביצועים
סוג מנוע: דיזל
הספק מנוע: 202 כוחות סוס ב-3800 סל"ד
מומנט מנוע: 45 קג"ם ב-1600 סל"ד
נפח מנוע: 2,157 סמ"ק
מספר בוכנות: 4 בוכנות
מערכת עצור-סע: אין
הילוכים: אוטומטי פלנטרי 6 הילוכים
סוג הנעה: AWD
סוג בולמים: רגילים
בחירת מצבי נהיגה: אין
הילוך כוח: יש
גימור ידית הילוכים: עור
דיפרנציאל קדמי: דיפרנציאל פתוח
דיפרנציאל מרכזי: דיפרנציאל פתוח
דיפרנציאל אחורי: דיפרנצי אל עם נעילה
בקרת שיגור: אין
חוות דעת קארזון:
מנוע הדיזל מספק ביצועים סבירים, עם האצה ליניארית, ללא תחושה של כוח מתפרץ והעדפה ברורה לשיוט נינוח על גלי המומנט
תיבת הילוכים פועלת בצורה חלקה, אך ישנה השהייה בהורדת הילוך בקיק דאון למשל וחלוקת ההילוכים פחות מוצלחת מזו של הרקסטון (בעל תיבת 8 הילוכים) ואינה מצליחה לנצל היטב את כוחו של המנוע
קבוצת זיהום: 15 מתוך 15
זיהום מינימלי123456789101112131415זיהום מירבי
מולטימדיה, BT ושיקוף נייד
מערכת מולטימדיה: מקורית עם מסך מגע 8 אינץ'
בלוטות': דיבורית ומוזיקה
שיקוף טלפון נייד: אין
טעינה אלחוטית לנייד: אין
חוות דעת קארזון:
המולטימדיה תומכת עברית, התצוגות מיושנות והיא מרגיש איטית, אך ישנן קישוריות לטלפון הנייד שמשפרות את האווירה
תא מטען, מידות וגלגלים
פתיחת חשמלית תא מטען: אין
אורך: 5.41 מטר
רוחב: 1.95 מטר
גובה: 1.86 מטר
בסיס גלגלים: 3.21 מטר
רדיוס סיבוב: 6.09 מטר
נפח מיכל דלק: 75 ליטר
סוג ג'אנטים: סגסוגת
גודל ג'אנט: 17 אינץ'
מידות צמיג קדמי: 235/70R17
מידות צמיג אחורי: 235/70R17
TPMS חיישני לחץ אוויר: יש
גלגל חלופי: ערכת תיקון פנצ'ר
משקל עצמי: 2,095 קילוגרם
משקל העמסה: 1,165 קילוגרם
משקל כולל: 3,260 קילוגרם
כושר גרירה: 750 ק"ג ללא בלמים. 3,000 ק"ג עם בלמים
מרווח גחון: 220 מילימטר
חוות דעת קארזון:
הארגז גדול משמעותית ממתחריו היפנים, ארוך בכ-4 ס"מ מאיסוזו וב-8.5 ס"מ מטויוטה (161 ס"מ), ורחב ב-4 ס"מ מה-D-מקס וב-3 ס"מ מההיילקס (157 ס"מ), עם יכולת קיבול עדיפה על המוזכרים
בהשוואה לאיסוזו D-מקס דאבל קבינה, המוסו "גרנד" ארוך ב-14 ס"מ, רחב ב-8 ס"מ, גבוה ב-6.5 ס"מ, בסיס הגלגלים ארוך ב-8.5 ס"מ
הארגז גדול ושימושי מאוד, בחלקו הפנימי ארוך ב-3.9 ס"מ, רחב ב-4 ס"מ וגבוה ב-8 ס"מ. כושר ההעמסה גבוה ב-55-85 ק"ג, כושר הגרירה נמוך ב-500 ק"ג (בהתאם לגרסה)
נתוני השטח לעומת זאת אינם מחמיאים, מרווח הגחון נמוך ב-2 ס"מ, זווית הגישה חדה ב-11 מעלות, זווית הנטישה חדה ב-3.4 מעלות, אלו מקשים עליו את ההתמודדות עם שטח טכני יותר וכמו מתחריו היפניים למשל
אבזור
מספר מקומות: 5
ריפוד: בד
מושב נהג: כיוון ידני כולל גובה המושב
מושב נוסע קדמי: כיוון ידני. כולל אפשרות לביטול כרית אוויר
מספר דלתות: 4
נעילה מרכזית: מפתח חכם
מספר חלונות חשמל: 4
גג שמש: ללא
חיישן גשם: יש
חלונות אחורים כהים: אין
מראה מרכזית: כולל מצב לילה
מראות צד: כיוון חשמלי
קיפול חשמלי למראות צד: יש
לוח שעונים: דיגיטלי 12.3 אינץ'
כיוון הגה: טלסקופי - גובה ועומק
חימום הגה: יש
הגה כוח: יש
בקרי החלפת הילוכים על ההגה: אין
כפתורי מולטימדיה על ההגה: יש
ציפוי הגהה: עור
תצוגה עילית HUD: אין
מזגן: בקרת אקלים עם 2 אזורים
תאורה ערפל קדמית: הלוגן
תאורה יום DRL: לד
תאורת אווירה : אין
מצלמות חניה: מצלמת רוורס
חיישני קירבה: אחורה וקדימה
חניה אוטומטית: אין
RCTA זיהוי תנועה חוצה ברוורס: התראה בלבד
AEB Reverse בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור: אין
חוות דעת קארזון
עיצוב: העיצוב החיצוני בחזית מזכיר את זה של הרקסטון, ולאחר מתיחת הפנים ישנה סבכה גדולה ורחבה ובצידי הפגוש תאורת יום אנכית, בפרופיל נבחין בחצאיות ובתי גלגלים שחורים ואילו החישוקים נראים קטנים ביחס לגודלו של המוסו, מאחור בדלת תא המטען ישנן כמה זוויות והפנסים שגרתיים למראה
עיצוב הפנים שגרתי ומסגיר את גילו של המוסו שהוצג כבר ב-2018. העיצוב מזכיר את זה של הרקסטון, עם דשבורד בעל קווים ישרים המתמקד בעיקר במרכז אל עבר מסך המולטימדיה עם פתחי המיזוג האנכיים שבצידו ופאנל בקרת האקלים הרחב שתחתיו
מנוע: מנוע הדיזל מספק ביצועים סבירים, עם האצה ליניארית, ללא תחושה של כוח מתפרץ והעדפה ברורה לשיוט נינוח על גלי המומנט
הילוכים: תיבת הילוכים פועלת בצורה חלקה, אך ישנה השהייה בהורדת הילוך בקיק דאון למשל וחלוקת ההילוכים פחו ת מוצלחת מזו של הרקסטון (בעל תיבת 8 הילוכים) ואינה מצליחה לנצל היטב את כוחו של המנוע
צריכת דלק/חשמל: צריכת הדלק בתנאי מבחן עמדה על כ-9 ק"מ לליטר בנהיגה מתונה (ללא משקל), פער של כ-18% מנתוני היצרן
מערכות בטיחות: מערכת הבטיחות שנבחנו פעלו בצורה טובה. נציין כי המתחרים מציעים גרסאות בעלות מערכות אקטיביות לסטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית
איכות חומרים והרכבה: איכות החומרים גבוהה ביחס לקטגוריה עם דיפוני גומי עבה ועור בדשבורד, ריפוד עור במושבים ברמת הגימור הגבוהה, זאת לצד פלסטיקה קשיחה כיאה למעמד רכב עבודה שנפוצה בעיקר בדלתות ובחלקו התחתון של תא הנוסעים. איכות ההרכבה טובה מאוד
הנדסת אנוש: הנדסת האנוש טובה אך לא מצטיינת, לצד כפתורים גדולים וברורים, תפעול נוח למחשב הדרך ותפעול פיזי לבקרת האקלים, סידור הכפתורים על ההגה פחות יעיל - כפתור עוצמת השמע למשל, הנמצא בשימוש גבוה יותר מכפתור העברת תחנות הרדיו, נמצא דווקא בחלקו הפנימי של צביר הכפתורים השמאלי, מה שדורש שליחת אצבע ארוכה או הרמת יד בכל תפעול. אותו המקרה בצביר הכפתורים הימני, שם דווקא תפעול בקרת השיוט נמצא בחלקו הפנימי ואילו בחלקו החיצוני והנגיש יותר כפתורי תפעול מחשב הדרך. גם מיקום כפתור בורר מצבי הנהיגה בתוך מגרעת בסמוך לידית ההילוכים אינו אידיאלי וכך גם התפעול הידני של ההילוכים מכפתור על ידית ההילוכים עצמה
מולטימדיה: המולטימדיה תומכת עברית, התצוגות מיושנות והיא מרגיש איטית, אך ישנן קישוריות לטלפון הנייד שמשפרות את האווירה
התנהגות כביש: התנהגות הכביש בטוחה, עם נטייה מקובלת לתת-היגוי ורכינת מרכב מורגשת שתאותת לנהג אודות מגבלות הרכב, בנוסף ההגה והבלמים חסרי היזון חוזר
בתנאי שטח - הרכות בציר הקדמי יחד עם התחושה המעורפלת מדוושת הבלם מקשים על התקדמות איטית בירידת מדרגה למשל, כמו כן בקרת הגלישה במדרון אינה מאטה את הרכב באופן מספק מה שדורש לא מעט עבודת בלם. מהלך המתלה קצר וזוויות המרכב אינן מרשימות, כך שהוא מוגבל לשטח רך יחסית למרות הילוכי כוח ונעילת דיפרנציאל אחורי (אלקטרונית)
נוחות נסיעה ותמרון: הנוחות העירונית סבירה בלבד, עם תחושה עסוקה כשרוב השיבושים מורגשים אם כי לאחר שיכוך מסוים, ואלו החדים יועברו היטב לתא הנוסעים עקב סגירת בולם. הריסון אינו טוב מלפנים, עם נדנוד בולט בחלקו הקדמי, ומאחור נוקשות מתבקשת לצורך העמסה. התמרון העירוני סביר ביחס לאורך, המצלמות ושדה הראייה הטוב מסייעים לכך, אך להגה משקל כבד ולא קל לבצע פרסה או תמרונים צפופים
הנוחות הבין-עירונית דומה, עם תנודות מורגשות בכביש גלי
בידוד רעשים: בידוד הרעשים סביר ולא חריג בקטגוריה, טרטור הדיזל נשמע בנסיעה ונשמעים בעיקר רעשי רוח
תא מטען: הארגז גדול משמעותית ממתחריו היפנים, ארוך בכ-4 ס"מ מאיסוזו וב-8.5 ס"מ מטויוטה (161 ס"מ), ורחב ב-4 ס"מ מה-D-מקס וב-3 ס"מ מההיילקס (157 ס"מ), עם יכולת קיבול עדיפה על המוזכרים
מימדי הרכב: בהשוואה לאיסוזו D-מקס דאבל קבינה, המוסו "גרנד" ארוך ב-14 ס"מ, רחב ב-8 ס"מ, גבוה ב-6.5 ס"מ, בסיס הגלגלים ארוך ב-8.5 ס"מ
הארגז גדול ושימושי מאוד, בחלקו הפנימי ארוך ב-3.9 ס"מ, רחב ב-4 ס"מ וגבוה ב-8 ס"מ. כושר ההעמסה גבוה ב-55-85 ק"ג, כושר הגרירה נמוך ב-500 ק"ג (בהתאם לגרסה)
נתוני השטח לעומת זאת אינם מחמיאים, מרווח הגחון נמוך ב-2 ס"מ, זווית הגישה חדה ב-11 מעלות, זווית הנטישה חדה ב-3.4 מעלות, אלו מקשים עליו א ת ההתמודדות עם שטח טכני יותר וכמו מתחריו היפניים למשל
מושבים: הכניסה למושב הקדמי דורשת טיפוס, המרווח טוב מאוד, המושבים עצמם נוקשים יחסית ולא נוחים לאורך זמן. תנוחת הישיבה גבוהה כמובן, אך לא כולם ימצאו תנוחת נהיגה נכונה עקב כך שההגה חסר כוונון למרחק
הכניסה למושב אחורי דומה, המרווח טוב בזכות רצפה כמעט ושטוחה, אך שימו לב שליושב במרכז חגורה פשוטה למותניים בלבד ובקצה הדלתות ישנה בליטה שמאריכה את הדלת עקב כך מקשה על פתיחה במקומות צפופים או עלולה לפגוע באדם הפותח אותה
שדה ראיה: שדה הראייה טוב לכל הכיוונים, למעט קורות קדמיות עבות שחוסמות שדה ראייה חשוב בתמרון עירוני
מערכות בטיחות מתקדמות
8/1
רמת איבזור בטיחות
6
כריות אוויר
- AEB בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל
- ACC בקרת שיוט אדפטיבית
- ISA מערכת הגבלה אוטומטית למהירות הרכב
- LDWS זיהוי ותיקון אקטיבי לסטיה מנתיב
- סיוע בכניסה לצמתים
- BLIS התראה בלבד לרכב בשטח מת
- TSR זיהוי תמרורי תנועה
- מערכת התראה בתקנה מקומית
- RCTA התראה בזיהוי תנועה חוצה מאחור
- AEB Reverse בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור
- התראת רכב חולף בפתיחת דלת של הרכב
- מצלמת רוורס
- חיישני חניה כולל חיישנים קדמיים
- חניה אוטומטית
- זיהוי מצב עייפות
- מצב נהג צעיר/חדש
- התראה על שכחת ילד במושב אחורי
- הכנה למנעול אלכוהול
- תאורה אוטומטית
- AHB מעבר אוטומטי לאורות גבוהים
- 6 כריות אוויר
- ביטול כרית אוויר במושב קדמי
- SBR התראת חגורת בטיחות
- isofix חיבור למושבי בטיחות לילדים
- TPMS חיישני לחץ אוויר
- ABS מערכת למניעת נעילת גלגלים
- ESP בקרת יציבות
- EBA סיוע לבלימת חירום
חוות דעת קארזון:
מערכת הבטיחות שנבחנו פעלו בצורה טובה. נציין כי המתחרים מציעים גרסאות בעלות מערכות אקטיביות לסטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית
מכירות רכבי סאנגיונג מוסו בשנת 2020
1 רכבי מוסו טנדר EX 4X4 דיזל 2.2 ליטר נמכרו בשנת 2020.לחצו להשוואת רמות גימור סאנגיונג מוסו 2020
מדדי אמינות לסאנגיונג מוסו
רבע מכלי הרכב מסוג סאנגיונג מוסו יורדים מהכביש (נגרטים) לאחר כ-18.5 שנים. 3 שנים יותר מהממוצע בקטגוריה
*המידע מבוסס על נתונים שפרסם משרד התחבורה. במקרים מסויימים, נתוני משרד התחבורה אינם תואמים במדויק את קצב הגריטות בפועל.
יש שאלה? לבוט שלנו יש תשובה. שלחו הודעה: 058-5576006