מחירון טויוטה קורולה 4 דלתות 2014 סאן 1.6 ליטר דור 11
מחיר ממוצע מודעות:
37,700 ₪
חוות דעת טויוטה קורולה 4 דלתות דור 11 שנת 2014
דור 11 למשפחתית הקומפקטית. הקורולה בדור זה הושקה בישראל באמצע שנת 2013, כאשר ישנו בידול בין גרסאות הסדאן ובין סטיישן והאצ'בק, להן ייעוד שונה ומיתוג שונה (אוריס; מסוקרת בנפרד). קורולה מדור אחד-עשר נשענת על רצפה המשותפת לקודמתה (New MC) אולם בסיס הגלגלים הוגדל משמעותית, נוספה מערכת הנעה משודרגת ומערכת מולטימדיה מקורית. מאמצע שנת 2016 נוספו לראשונה מערכות בטיחות מתקדמות.. שינויים בעיצוב, שיפור באיכות תא הנוסעים, הוספת חבילת אבזור בטיחות מתקדם כציוד תקני. טויוטה קורולה דור 11 נחשף ב-06/2013 והגיע לישראל ב-07/2013. מתיחת פנים (רענון) נחשפה ב-03/2016 והגיעה לישראל ב-07/2016
יתרונות
מרחב פנים, מערכות בטיחות, נוחות נסיעה
חסרונות
עידון, מערכת הנעה מחוספסת, אופי שבלוני ובנאלי
למי מתאים?
טויוטה קורולה תוכננה כדי להתאים לקהל רחב. קורולה היא אמצעי שינוע יעיל ופשוט. הפשטות התכנונית ואיכות הייצור השאירו אותה משפחתיות פחות מורכבות, שאינה יקרה לתחזוקה. עם זאת, מחירי שוק גבוהים יחסית מערערים על כדאיות הקנייה שלה.
למי פחות מתאים?
טויוטה קורולה לא מתאימה למי שמחפש מכונית ספורטיבית או דינאמית. היא גם לא מתאימה למי שזקוק לרכב עם תא מטען גדול במיוחד
רמות גימור
קורולה הוצעה בשתי רמות גימור עיקריות, 'סאן' רמת הגימור בסיסית ו'GLI' רמת הגימור המאובזרת יותר. בהבדלים נמנים חישוקים קלים, פנסי ערפל, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, קיפול חשמלי למראות ובקרת שיוט. את שני האחרונים אפשר היה להוסיף גם ל'סאן' בתשלום נפרד. בדגם המחודש מערכת מולטימדיה משופרת, עם מסך גדול יותר מאשר בדגמים הקודמים ("7, לעומת "6.1) כמו כן נוספו לה מערכות בטיחות מתקדמות.
מכירות
בשנת 2014 נמכרו 13,728 רכבי טויוטה קורולה. מרמת גימור שנבחרה (סאן 1.6 ליטר) נמכרו 8,501 רכבים. מחיר רכב חדש מרמת גימור סאן 1.6 ליטר בשנת 2014 היה 127,990 ש"ח.
יבואנים
היבואן הרשמי של טויוטה קורולה הוא יוניון מוטורס. רמת הגימור סאן 1.6 ליטר נמכרת על ידי היבואן הרשמי
מחפשים רכב? נשמח לסייע גם בוואטסאפ: 058-7809093
חדשות ועדכונים
צריכת דלק
צריכת דלק תלויה משתנים רבים, כגון אופי הנהיגה ומצב הרכב. צריכת הדלק ועלות הדלק השנתית מבוססים על נתוני מעבדה והערכת carzone, ויתכן פער לצריכת הדלק בפועל
14.4 קילומטר לליטר
4 ק"מ פחות מהממוצע בקטגוריה
7,292 ₪ עלות דלק שנתית
1,585 ₪ יותר יחסית לממוצע בקטגוריה, לנסיעה שנתית של 15,000 ק"מ ועלות בנזין וסולר של 7 ש"ח לליטר
בדיקת קארזון:
צריכת הדלק של קורולה בתנאי מבחן נעה, באופן עקבי, סביב 11 ק"מ לליטר. הגרסה הידנית לא חסכונית בהרבה (12 ק"מ לליטר).
אגרת רישוי וביטוחים
2,030 ₪ אגרת רישוי שנתית (טסט)
3,000 ₪ מדד לביטוח מקיף*
מדד לעלות שנתית (ללא חובה) עבור נהג יחיד מעל גיל 30 וללא תביעות
מפרט טכני
- קטגוריהמשפחתית
- צורהסדאן
- מספר דלתות4
- מספר מקומות5
- סוג מנועבנזין אטמוספרי
- הילוכיםאוטומטי רציף
- נפח מנוע1,598 סמ"ק
- כוחות סוס132
- הנעהקדמית
- גג שמשללא
- ארץ יצורטורקיה
- מקור יצרןיפן
- תאוצה ל-100 קמ"ש11.1 שניות2.7 שניות יותר מהממוצע בקטגוריה3.88.411
- הספק מנועים132 כוח סוס53 כוח סוס פחות מהממוצע בקטגוריה116185435
- נפח תא מטען (כל המושבים בשימוש)452 ליטר34 ליטר יותר מהממוצע בקטגוריה228418596
- אורך4.62 מטר9 ס"מ יותר מהממוצע בקטגוריה4.244.534.93
- בסיס גלגלים2.7 מטרכמו הממוצע בקטגוריה2.472.72.92
- מרווח גחון125 מילימטר11 מילמטר פחות מהממוצע בקטגוריה122136188
מנוע, הילוכים וביצועים
תאוצה ל-100 קמ"ש: 11.1 שניות
מהירות מירבית: 190 קמ"ש
סוג מנוע: בנזין אטמוספרי
הספק מנוע: 132 כוחות סוס ב-6400 סל"ד
מומנט מנוע: 16.32 קג"ם ב-4400 סל"ד
נפח מנוע: 1,598 סמ"ק
מספר בוכנות: 4 בוכנות
מערכת עצור-סע: אין
הילוכים: אוטומטי רציף
סוג הנעה: קדמית
סוג בולמים: רגילים
בחירת מצבי נהיגה: אין
גימור ידית הילוכים: עור
בקרת שיגור: אין
חוות דעת קארזון:
קורולה הוצעה עם מנוע אחד ועם בחירה בין תיבת הילוכים אוטומטית לידנית. למנוע תכנון קלאסי ויחסית מתקדם לסוגו. מנוע בנזין, אטמוספרי, בנפח 1.6 ליטר. למנוע תחום עבודה יעיל, צר וגבוה יחסית. עם זאת, השילוב בין תיבה רציפה ובידוד רעשים לקוי הופכים נהיגה מאומצת לפחות נעימה. בדגם המחודש אין שינוי מהבחינה הזאת
קבוצת זיהום: 14 מתוך 15
זיהום מינימלי123456789101112131415זיהום מירבי
מולטימדיה, BT ושיקוף נייד
מערכת מולטימדיה: מקורית עם מסך מגע 6.1 אינץ'
מסך נוסע ליד נהג: אין
בלוטות': דיבורית ומוזיקה
שיקוף טלפון נייד: אין
חיבור USB: חיבור קדמי
חיבור AUX: יש
טעינה אלחוטית לנייד: אין
חוות דעת קארזון:
מערכת המולטימדיה איננה הצד החזק של הקורולה. מערכת איטית ולא אינטואיטיבית, עם אפשרות שיקוף שאיננה זמינה כיום בשל התאמתה למכשירי סמסונג גלקאסי S3 הישנים. בדגם המחודש המערכת טובה עוד פחות. הלחצנים הפיזיים הוחלפו בלחצני מגע והממשק לא נוח לשימוש
תא מטען, מידות וגלגלים
נפח תא מטען (מושבים פתוחים): 452 ליטר
פתיחת חשמלית תא מטען: אין
אורך: 4.62 מטר
רוחב: 1.78 מטר
גובה: 1.47 מטר
בסיס גלגלים: 2.7 מטר
רדיוס סיבוב: 5.4 מטר
נפח מיכל דלק: 50 ליטר
סוג ג'אנטים: פלדה
גודל ג'אנט: 15 אינץ'
מידות צמיג קדמי: 195/65R15
מידות צמיג אחורי: 195/65R15
TPMS חיישני לחץ אוויר: יש
גלגל חלופי: גלגל זמני
משקל עצמי: 1,290 קילוגרם
משקל העמסה: 480 קילוגרם
משקל כולל: 1,770 קילוגרם
כושר גרירה: 450 ק"ג ללא בלמים. 750 ק"ג עם בלמים
מרווח גחון: 125 מילימטר
חוות דעת קארזון:
לקורולה מרכב באורך (כ-460 ס"מ) ובגובה (כ-145 ס"מ) כמקובל, בעוד שרוחב המרכב (177.5 ס"מ) צר מהמקובל. בסיס הגלגלים, 270 ס"מ, נחשב ארוך ביחס למקובל בקטגוריה באותן שנים.
אבזור
מספר מקומות: 5
ריפוד: בד
מושב נהג: כיוון ידני כולל גובה המושב
מושב נוסע קדמי: כיוון ידני. כולל אפשרות לביטול כרית אוויר
מושבים אחוריים: ספסל מתקפל 40-60, כולל עיגון לכסאות ילדים isofix
מספר דלתות: 4
נעילה מרכזית: נעילה מרכזית עם שלט משולב במפתח
מספר חלונות חשמל: 4
גג שמש: ללא
חיישן גשם: אין
חלונות אחורים כהים: אין
מראה מרכזית: כולל מצב לילה
מראות צד: כיוון חשמלי
קיפול חשמלי למראות צד: אין
לוח שעונים: רגיל עם מחשב דרך
כיוון הגה: טלסקופ י - גובה ועומק
חימום הגה: אין
הגה כוח: יש
בקרי החלפת הילוכים על ההגה: אין
כפתורי מולטימדיה על ההגה: יש
ציפוי הגהה: עור
תצוגה עילית HUD: אין
מזגן: רגיל
יציאות מזגן במושב אחורי: אין
יציאות מזגן בשורה שלישית: אין
תאורה קדמית: הלוגן, הפעלה וכיבוי אוטומטים (חיישני תאורה)
תאורה אחורית: הלוגן
תאורה יום DRL: לד
תאורת אווירה : אין
בלם חניה: בלם חניה רגיל
מצלמות חניה: מצלמת רוורס
חיישני קירבה: אחורה
חניה אוטומטית: אין
RCTA זיהוי תנועה חוצה ברוורס: אין
AEB Reverse בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור: אין
חוות דעת קארזון
עיצוב: קורולה מכובדת למראה, לפני ואחרי מתיחת הפנים
החרטום קיבל פגוש אגרסיבי יותר, כונסי אוויר שונים ויחידות תאורה מחודדות, ונראה צעיר וספורטיבי יותר. מאחור נמצא יחידות תאורה שונות, ויחד עם נגיעות הכרום, מאחור ובידיות הדלתות, הקורולה מצליחה להראות יוקרתית יותר.
מנוע: קורולה הוצעה עם מנוע אחד ועם בחירה בין תיבת הילוכים אוטומטית לידנית. למנוע תכנון קלאסי ויחסית מתקדם לסוגו. מנוע בנזין, אטמוספרי, בנפח 1.6 ליטר. למנוע תחום עבודה יעיל, צר וגבוה יחסית. עם זאת, השילוב בין תיבה רציפה ובידוד רעשים לקוי הופכים נהיגה מאומצת לפחות נעימה. בדגם המחודש אין שינוי מהבחינה הזאת
צריכת דלק/חשמל: צריכת הדלק של קורולה בתנאי מבחן נעה, באופן עקבי, סביב 11 ק"מ לליטר. הגרסה הידנית לא חסכונית בהרבה (12 ק"מ לליטר).
מערכות בטיחות: לקורולה דירוג של 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופיים (2013). מאמצע 2016 מוצעת קורולה, בדגם המחודש עם מערכות בטיחות מתקמדות באופן תקני. הן כוללות בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב ועמעום אורות אוטומטי
איכות חומרים והרכבה: בשילוב חומרים וקווים חדשים בחלק העליון של סביבת הנהג, כולל משטחים רכים עם תפרים והחלפת פתחי האוורור הצידיים בכאלה עגולים, נוצרת כאן אווירה נעימה בהרבה
הנדסת אנוש: בתחילת התנועה התחושה היא שההגה המעט מלאכותי גם קל מדי, אבל בפניות הוא מקבל משקל נכון יותר והתגובות להפנייתו נאותות
מולטימדיה: מערכת המולטימדיה איננה הצד החזק של הקורולה. מערכת איטית ולא אינטואיטיבית, עם אפשרות שיקוף שאיננה זמינה כיום בשל התאמתה למכשירי סמסונג גלקאסי S3 הישנים. בדגם המחודש המערכת טובה עוד פחות. הלחצנים הפיזיים הוחלפו בלחצני מגע והממשק לא נוח לשימוש
התנהגות כביש: היכולת הדינמית של הקורולה מפתיעה לטובה. מצד שני, לא מדובר ביכולת דינמית ספורטיבית באמת, בוודאי לא עם היגוי חסר תחושה, בלמים חלשים
נוחות נסיעה ותמרון: נוחות הנסיעה בקורולה נותרה טובה למדי. אך על רצף שיבושים המתלים לפעמים "מרימים ידיים". בידוד רעשי המתלים שופר, אך עדיין נשמעים לפעמים רעשי מתלים, וגם בידוד רעשי הכביש עדיין לא מושלם. ועדיין - בסך הכל הנסיעה בקורולה שקטה ונעימה.
בידוד רעשים: בידוד רעשי המתלים שופר, אך עדיין נשמעים לפעמים רעשי מתלים, וגם בידוד רעשי הכביש עדיין לא מושלם
מימדי הרכב: לקורולה מרכב באורך (כ-460 ס"מ) ובגובה (כ-145 ס"מ) כמקובל, בעוד שרוחב המרכב (177.5 ס"מ) צר מהמקובל. בסיס הגלגלים, 270 ס"מ, נחשב ארוך ביחס למקובל בקטגוריה באותן שנים.
מושבים: סביבת הנהג בקורולה יעילה, עם יתרון בולט במרחב נדיב, לצד נוחות. איכות החומרים איננה הגבוהה ביותר, אך איכות ההרכבה טובה. בדגם המחודש איכות חומרים משופרת, לצד מופע משופר ונעים יותר לעין (כולל אפשרות לריפודים ודיפונים בגוון בהיר).
היתרון הגדול של הקורולה הוא במושב האחורי המרווח שלה. המושב גדול יחסית, יש בו מרחב לברכיים ואפשרות המקלה על חיבור שלושה מושבי בטיחות במידת הצורך. הרצפה השטוחה נוחה לשלושה נוסעים בוגרים. חיסרון במושב האחורי יהיה היעדר פתחי אוורור.
אמינות ובעיות ידועות: לטויוטה תדמית טובה בשוק בכל הקשור לאמינות ועמידות. עם זאת, גם לקורולה מגרעות משלה, משאבת מים בעלת אורך חיים קצר יחסית, שרשרת תזמון תדרוש החלפה אחרי כ-150,000 ק"מ. בנוסף, יש לקחת בחשבון אורך חיים מוגבל למפעילי גלי הזיזים, המתקצר עם העלייה בקילומטראז' ועם חוסר הקפדה על ביצוע טיפולים. לתיבה הרציפה אין בעיות מיוחדות. עם זאת, היעדר הוראה רשמית להחלפת נוזל התיבה תוביל בסופו של דבר לצורך בשיפוץ בסביבות 200,000 ק"מ.
מערכות בטיחות מתקדמות
8/0
רמת איבזור בטיחות
7
כריות אוויר
- AEB בלימה אוטונומית
- ACC בקרת שיוט אדפטיבית
- ISA מערכת הגבלה אוטומטית למהירות הרכב
- LDWS זיהוי סטיה מנתיב
- סיוע בכניסה לצמתים
- סיוע במעבר נתיב
- היגוי במצבי חירום
- BLIS התראת רכב בשטח מת
- TSR זיהוי תמרורי תנועה
- RCTA זיהוי תנועה חוצה מאחור
- AEB Reverse בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור
- התראת רכב חולף בפתיחת דלת של הרכב
- מצלמת רוורס
- חיישני חניה
- חניה אוטומטית
- מערכת ראיית לילה
- זיהוי מצב עייפות
- מצב נהג צעיר/חדש
- התראה על שכחת ילד במושב אחורי
- הכנה למנעול אלכוהול
- תאורה אוטומטית
- AHB מעבר אוטומטי לאורות גבוהים
- 7 כריות אוויר
- ביטול כרית אוויר במושב קדמי
- SBR התראת חגורת בטיחות
- isofix חיבור למושבי בטיחות לילדים
- TPMS חיישני לחץ אוויר
- ABS מערכת למניעת נעילת גלגלים
- ESP בקרת יציבות
- EBA סיוע לבלימת חירום
חוות דעת קארזון:
לקורולה דירוג של 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופיים (2013). מאמצע 2016 מוצעת קורולה, בדגם המחודש עם מערכות בטיחות מתקמדות באופן תקני. הן כוללות בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב ועמעום אורות אוטומטי
ציוני בטיחות
★★